Договір оренди квартири: юридичні аспекти

  • Жовтень 4, 2020
  • blog

Договір Оренди Квартири

Договір оренди квартири: чи він дійснo потрібен?

В цій статті ми відповімо на такі найболючіші питання про договір оренди квартири:

  • Чи укладати договір оренди і чи завіряти його у нотаріуса?
  • Чи потрібен ріелтор?
  • Які документи необхідні?

Відповідно до ст.47 Конституції України кожен має право на житло. Держава створює умови, за яких кожний громадянин матиме змогу побудувати житло, придбати його у власність або взяти в оренду.

Але, оскільки, купівлю житла чи отримання кредиту і оформлення іпотеки можуть собі дозволити далеко не всі, а умови, які створює держава для кожного громадянина, залишаються декларативними, то питання оренди квартири є надзвичайно актуальним.

Чи укладати договір оренди квартири і чи завіряти його у нотаріуса?

«Для чого мені той договір? Люди нормальні, так домовимось». Це перша помилка, яка може дорого коштувати. Більш того, договір оренди дозволить уникнути тих розбіжностей і суперечок, які виникнуть між сторонами на суто побутовому ґрунті: чи захоче орендар пускати до себе і як часто орендодавця для перевірки стану житла? Хто платить комунальні? Хто проводить ремонт? А раптом затоплять сусіди чи ґрунтові води, хто відшкодовує збитки? На ці та інші питання має дати відповідь договір оренди (найму) житла. І вже тоді, коли настане питання, всі будуть прекрасно розуміти хто і що повинен зробити. Бо інакше вже згадувані «нормальні люди» стають звичайними людьми і будуть тягнути ковдру на себе. Ну а як же по-іншому з усними домовленостями? «Не казав, не було, не пам’ятаю…». Отже, з необхідністю ПИСЬМОВОГО договору розібрались.

Що писати у договорі оренди квартири

Що писати у договорі про оренду квартири?

 Стає закономірне питання: «Що ж у ньому писати?» А писати треба про:

А) квартира, яка здається в оренду (адреса, площа, кімнати, реквізити документів на право власності або на право здачі в суборенду, паспортні дані сторін).

Б) вартість оренди, як часто її сплачувати (щомісяця, щокварталу, раз на рік), яким чином (готівка, на картку). Чи може і як часто змінюватись вартість оренди, щоби не було сюрпризів як при усних домовленостях: сьогодні 10 гривень, а завтра вже 10000грн.

В) обов’язки та відповідальність сторін (хто, кому і що повинен зробити).

Г) розподіл витрат на утримання житла (хто платить комунальні, хто ремонтує і що саме).

Д) термін оренди (від години до років)

Е) інші моменти, які вас цікавлять або є принциповими (домашні тварини, діти, курці тощо).

 Чи потрібен нотаріус?

Закон каже, що нотаріус потрібен, коли мова йде про оренду від 3-х років, в усіх інших випадках він не потрібен, достатньо простого письмового договору. Одна із сторін може проявити бажання посвідчити договір у нотаріуса строком і до трьох років, але більш захищеною вона не буде, тому стоїть питання суто економічної доцільності. Більш того, якщо договір оренди житла закінчується і сторони не бажають його припиняти, то він автоматично продовжує свою дію на той самий строк і кількість таких циклів необмежена. Тому договір може діяти хоч і 50 років і не бути нотаріально посвідченим (нехай вже нотаріуси мене вибачать).

Чи потрібен мені ріелтор?

Вирішувати треба самостійно, адже це посередник на ринку з усіма випливаючими наслідками. Він знаходить орендаря і орендодавця і зводить їх докупи. Все. Він не несе ніякої відповідальності НІ ЗА ЩО! Ріелтори ще люблять давати свої шаблонні договори оренди написані студентами-першокурсниками або просто скачаними з інтернету (бувають випадки, коли такі договори скачані з сайтів Російської Федерації, а значить регулюються не українським законодавством. В підсумку – вже краще усно домовлятись, ніж підписувати таке). Тому, якщо вже і підписуєте їхній договір, то хоч прочитайте (вони невеликі), не соромтесь задавати питання ріелтору по його договору (не факт, що він на них чітко відповість, але все ж ). А краще – дайте його перечитати юристу, а ще краще – хай юрист складе вам договір оренди, який враховує особисто ваші інтереси і потреби, захистить вас у разі чого, а не інтереси ріелтора чи ще когось. І ми можемо вам у цьому допомогти.

Документи які потрібні

Документи, необхідні для укладення договору оренди квартири

Тут все залежить від того яке це житло та скільки є власників. Для квартири мінімальні документи виглядають так:

  • Свідоцтво на право власності (чи інший правовстановлюючий документ) та свіжа виписка з Державного реєстру прав на нерухоме майно;
  • Паспорти сторін;

А орендодавцю варто не забувати про обов’язок сплати прибуткового податку та військового збору.

Якщо ви хочете здати житло в оренду або орендувати його і хочете бути максимально юридично захищеними – звертайтесь до нас! Ми складемо договір оренди в максимально короткі строки та під вимоги замовника!

Автор блогу - юрист з успішним та практичним 15-річним досвідом в юриcпруденції.

Більше інформації тут

Facebook Pagelike Widget

Більше в нашому блозі

Читати всі статті